هیچ چیز نمیتواند روز شما را مثل یک خطای غیرمنتظره در سایت خود خراب کند. خوشبختانه وردپرس مانند یک ماشین است که معمولا بدون دلیل، اخطارها را متوجه شما نمیکند. با این حال هنگامی که واقعا مشکلی پیش میآید، میتواند آزاردهنده باشد. به خصوص اگر نمیدانید چگونه آن را حل کنید. خطاهای رایج وردپرس جزو این مشکلات آزاردهنده هستند.
در حالی که بسیاری از ارورهای وردپرس در نگاه اول ترسناک به نظر میرسند. اما بیشتر مسائل وردپرس از مشکلات نسبتاً کوچکی ناشی میشوند که معمولا حلکردن آنها آسان است. تا زمانی که بتوانید منبع مشکل را بفهمید، رفع مشکل وردپرس با انجام چند روش ساده امکانپذیر است.
برای کمک به شما، این مقاله نحوه تشخیص و حل 12 مورد از خطاهای رایج وردپرس را نشان خواهد داد. بیایید شروع کنیم !
مشکل Parse Error/Syntax Error
بیایید با یکی از آسانترین خطاهای رایج وردپرس شروع کنیم. با اینکه بسیاری از خطاهایی که ما بررسی خواهیم کرد. به دلیل کم بودن اطلاعاتی که به شما می دهند، آزاردهنده هستند. اما « Parse Error» (یا « Syntax Error») حداقل به اندازه کافی مفید است تا دقیقا بگوید چه مشکلی وجود دارد.
این خطا زمانی رخ میدهد که در کد سایت شما مشکلی وجود داشته باشد، که این مشکل معمولا در فایل «functions.php» است. به جای بارگیری صفحهی شما، یک پیام ساده ظاهر میشود که توضیح میدهد مشکل چیست و کجا رخ دادهاست.
برای رفع مشکل وردپرس. باید با استفاده از «SFTP» به فایل امن مشخص شده دسترسی پیدا کنید. ما برای رفع خطا از «FileZilla» استفاده میکنیم. زیرا که یک ابزار رایگان و منبعباز است. از اعتبار SFTP ارائه شده توسط میزبان وب خود مانند (سیپنل و دایرکت ادمین) استفاده. به بک اند سایت خود دسترسی پیدا کنید.
سپس، باید فایل مورد نظر را پیدا کنید. در مثالی که در بالا نشان داده شد. میتوانید ببینید که مشکل در فایل functions.php برای قالب وردپرس سایت است. به همین ترتیب، ما به پوشه آن قالب را پیدا کنید. بر روی function.php راست کلیک کرده و View / Edit را انتخاب کنید.
اگر پیام Parse error را بررسی کنید. میبینید که این خطا حتی به شما میگوید مشکل در چه خطی وجود دارد. حالا فقط باید آن خط را پیدا کنیم و اقدام به رفع مشکل وردپرس کنیم. مثال ما یک مورد ساده از گمشدن پرانتز است، بنابراین به شکل زیر آن را درست میکنیم.
فایل خود را ذخیره کنید و هنگامی که «FTP client» از شما سوال کرد که آیا میخواهید فایل موجود را در سرور جایگزین کنید. Yesرا انتخاب کنید. اکنون باید بتوانید سایت خود را بررسی کنید و ببینید که به حالت عادی برگشته است.
صفحه سفید مرگ (WSoD) از خطاهای رایج وردپرس
صفحه سفید مرگ (White Screen of Death) یکی از بدنامترین خطاهای رایج وردپرس و یک خطای رمزنگاری در وردپرس است. این خطا به سادگی کل سایت شما را با یک صفحه سفید و خالی جایگزین میکند. و هیچ پیام خطا یا سرنخ دیگری باقی نمیگذارد.
این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.معمولا به این معنی است که سایت شما به درستی بارگیری نمیشود. به همین دلیل، روشهای مختلفی برای عیبیابی آن وجود دارد.
در اینجا خلاصهای از کارهایی که میتوانید برای رفع خطای وردپرس این مشکل خاص انجام دهید وجود دارد.
⦁ افزونههای خود را غیرفعال کنید. محتملترین عامل مشکل WSoD افزونه (plugin) معیوب است، بنابراین سعی کنید همهی آنها را غیرفعال کنید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف میشود.
⦁ قالب خود را غیرفعال کنید. قالب شما نیز میتواند باعث این مسئله شود، بنابراین از SFTP استفاده کنید تا آن را با یکی از قالبهای پیشفرض وردپرس جایگزین کنید.
⦁ حالت دیباگ وردپرس را فعال کنید.«WordPress debug mode» یک ویژگی مفید است که به شما امکان میدهد خطاها را مستقیما در هر صفحهای که مشکل وجود دارد مشاهده کنید و به شما کمک میکند علت اصلی WSoD را مشخص کنید.
⦁ کش (Cache) خود را پاک کنید. با این راه حل حتی اگر خطای WSoD برطرف شدهباشد میتوانید فایلهای منسوخ شده را مشاهده کنید. بنابراین کش خود را پاک کنید و ببینید آیا با این کار مشکلی برطرف میشود.
⦁ حد حافظه خود را بالا ببرید. حافظه سایت شما ممکن است تمام شدهباشد. با ویرایش فایل «php.ini» میتوانید حداکثر حد حافظه خود را افزایش دهید.
برای انجام این کار :
- به پوشه اصلی وردپرس واقع در فایل منیجر هاست خود وارد شوید (Public_html).
- فایل php.ini را ویرایش کنید یا اگر این فایل وجود ندارد یه فایل با همین نام بسازید.
- در صورت وجود نداشتن عبارت memory_limit = 32M آن را اضافه کنید و عدد 32 را به 256 تغییر دهید.
- فایل را ذخیره کنید.
این روشها بیشتر مشکلات مربوط به خطای WSoD را برطرف میکنند. با این حال اگر هنوز مشکلتان حل نشده باید برای راهنمایی بیشتر با تیم پشتیبانی ارائه دهنده میزبان خود تماس بگیرید.
خطای Internal Server از خطاهای رایج وردپرس
خطای Internal Server مسئله دیگری است که مانند خطای قبل صفحه سایت را نشان نمیدهد و از خطاهای رایج وردپرس است.
خوشبختانه این خطا علل کمتری نسبت به WSoD دارد. هنگامی که یک مشکل ناشناخته با سرور رخ دهد، این خطا ایجاد میشود و به طور کلی به علت یکی از موارد زیر ایجاد میشود:
1- در فایل «.htaccess» سایت شما مشکلی وجود دارد.
2 – سایت شما به حد حداکثر حافظه خود رسیده است. (در مرحله قبل توضیح داده شد)
به زبان ساده .htaccess فایلی است که نحوه ارتباط سایت وردپرس شما با سرور خود را تعیین میکند. از این فایل میتوان برای افزایش امنیت سایت شما و برای لغو برخی از تنظیمات پیشفرض سرور استفاده کرد. برای آزمایش و بررسی اینکه آیا این فایل باعث خطای Internal Server شدهاست، تنها کاری که باید برای رفع خطای وردپرس انجام دهید این است که آن را غیرفعال کنید.
میتوانید این کار را با استفاده از SFTP انجام دهید. این پرونده معمولا در دایرکتوری ریشه (root directory) سایت شما قرار دارد که اغلب با عنوان «public_html» است.
برای غیرفعال کردن فایل، فقط نام آن را تغییر دهید. به عنوان مثال، نام آن را به htaccess-disabled. تغییر دهید، سپس میتوانید سایت خود را بررسی کنید که آیا باعث رفع مشکل وردپرس شده است یا خیر.
اگر با این کار مشکل برطرف شد، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک فایل .htaccess جدید و بدون اشکال ایجاد کنید. با رفتن به داشبورد adminخود و دسترسی به Permalinks < Setting میتوانید این کار را انجام دهید.
در اینجا واقعا نیازی به تغییر چیزی ندارید. فقط کافیست روی Save Changes کلیک کنید تا یک فایل .htaccess جدید ایجاد شود. این کار احتمالا باید باعث رفع خطای وردپرس شود.
خود را افزایش دهید.
خطای 404 از خطاهای رایج وردپرس
احتمالا 404 Error که از ارورهای وردپرس است برای بیشتر کاربران اینترنت آشناست و یکی از خطاهای رایج وردپرس است.
این خطا نشان میدهد که سرور قادر به یافتن صفحه درخواستی نیست. این خطا معمولا با لینکهای خراب و URL های تغییر یافته همراه است، اما ممکن است زمانی رخ دهد که صفحه مورد نظر شما باید در دسترس باشد و مشکل از لینک آن نباشد.
وقتی این اتفاق میافتد، محتملترین دلیل دوباره فایل .htaccess است. این فایل همچنین از ساختار هایپرلینک سایت شما استفاده میکند و این امکان وجود دارد که URL ها را به اشتباه هدایت کند. بنابراین اولین قدم شما باید ایجاد مجدد یک فایل جدید .htaccess با استفاده از مراحلی باشد که در قسمت قبل بیان کردیم.
اگر این کار باعث رفع مشکل وردپرس نشد، ممکن است لازم باشد .htaccess را دوباره بارگذاری کنید. سادهترین روش این است که یک فایل جدید ایجاد کنید، نام آن را htaccess. قرار دهید (وقفه را فراموش نکنید و نیازی به افزودن پسوند فایل نیست) و کد پیشفرض زیر جایگذاری کنید:
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress
اکنون می توانید فایل را در پوشه اصلی (root folder) سایت خود بارگذاری کنید. در بیشتر موارد، این باید خطای 404 را که مشاهده میکنید برطرف کند.
خطا در ایجاد اتصال پایگاه داده
همانطور که از نام آن مشخص است، اگر سایت شما نتواند به پایگاه داده خود دسترسی پیدا کند، این خطا « Establishing a Database Connection» ظاهر میشود. در صورتی که با این اصطلاح آشنا نیستید، پایگاه داده سایت شما جایی است که تمام محتوای آن ذخیره میشود. این شامل پستها، صفحات و اطلاعات کاربران شما میباشد. به همین ترتیب، اگر نتوانید به پایگاه داده دسترسی پیدا کنید، سایت شما به هیچوجه نمیتواند کار کند.
چند دلیل وجود دارد که باعث رخ دادن این خطا میشود، اما بیشتر آنها از یک فایل در سایت شما، یعنی «wp-config.php» نشات میگیرد. این فایل شامل تمام اطلاعات مربوط به پایگاه داده سایت شما است، بنابراین احتمالا منبع اصلی این نوع مشکلات است.
برای تعمیر اتصال پایگاه داده، به فایل wp-config.php سایت خود که باید در پوشه روت (root) آن واقع شده، دسترسی پیدا کنید.
روی فایل کلیک راست کرده و View / Edit را انتخاب کنید. ابتدا باید صحت مدارک موجود در فایل را بررسی کنید. برای انجام این کار ، باید به «phpMyAdmin» خود دسترسی پیدا کنید تا جزئیات دقیق را پیدا کنید. اگر نام میزبان، نام کاربری، رمز ورود و یا نام پایگاه داده در پرونده نادرست باشد، تصحیح آنها باید باعث رفع مشکل وردپرس شود.
با این حال در صورت رفع نشدن خطا، ممکن است لازم باشد ابزار بهینهسازی پایگاه داده خودکار (automatic database optimization) وردپرس را فعال کنید. این ابزار میتواند برای تعمیر پایگاههای داده خراب استفاده شود و با افزودن خط زیر به فایل wp-config.php میتواند فعال شود:
define( ‘WP_ALLOW_REPAIR’, true );
پس از ذخیره فایل و بارگذاری مجدد آن در سرور خود، میتوانید اسکریپت جدید را با رفتن به https://yourwebsiteurl.com/wp-admin/maint/repair.php در مرورگر خود اجرا کنید. صفحه زیر به شما نمایش داده خواهدشد:
برای اجرای ابزار تعمیر تنها کاری که باید انجام دهید کلیک بر روی هر کدام از دکمهها است. پس از اتمام مراحل صفحه دوباره بارگیری میشود و باید پیامی را ببینید که به شما اطلاع میدهد که جداول پایگاه داده درست شدهاند.
این باید مشکل خطای اتصال پایگاه داده شما را حل کند. فقط فراموش نکنید که پس از اتمام کار خط WP_ALLOW_REPAIR را از wp-config.php حذف کنید.
خطا Connection Timed Out از خطاهای رایج وردپرس
شما احتمالا این خطا را بعد از بارگیری ناموفق سایت دیدهاید. این بدان معناست که سرور در حال بارگیری سایت مشکل دارد و از این کار منصرف شده است.
این خطا ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، رایجترین آنها این است که سایت شما منابع لازم برای عملکرد صحیح را ندارد. به عنوان مثال، اگر از میزبانی مشترک استفاده می کنید، سایت دیگری میتواند منابع سرور شما را بهخود انحصار دادهباشد. یا ممکن است سایت شما از حداکثر پهنای باند مجاز خود فراتر رفته باشد.
اگر چندین بار این خطا رخ داد ممکن است بهتر باشد برنامه میزبانی خود را ارتقا دهید. یک برنامه میزبانی سطح بالاتر به شما کمک میکند تا از کندی و خرابی جلوگیری کنید، زیرا سایت شما دارای منابع سرور بیشتری خواهد بود و اگر سایتهای دیگر شاهد افزایش ترافیک باشند، تحت تأثیر قرار نمیگیرند.
خطای «connection timed out» ممکن است زمانی رخ دهد که سایت شما فشار زیادی را بر روی سرور ایجاد میکند. بنابراین توصیه میکنیم سرعت سایت خود را بهینه کنید، از شر هرگونه افزونه هشداردهنده منابع خلاص شوید و قالب خود را بررسی کنید که آیا عملکرد شما را پایین می آورد یا خیر. یک بار دیگر ممکن است با افزایش حد حافظه PHP بتوانید باعث رفع خطای وردپرس شوید.
نوار کناری سایت شما در زیر محتوای اصلی ظاهر میشود
ممکن است نوار کناری (Sidebar) سایت شما در هر صفحه به جای کنار محتوای اصلی پست، زیر پست قرار بگیرد.
این مساله تقریبا همیشه نتیجه یک مشکل با کد HTML یا CSS قالب شما است و جزو خطاهای رایج وردپرس است. احتمالا این خطا به دلیل تغییر جدیدی که اخیرا در قالب ایجاد کردهاید است. اگر به تازگی هر یک از فایلهای قالب خود را ویرایش کردهاید، سعی کنید آنها را به حالت قبلی برگردانید تا ببینید آیا این مسئله، مشکل را برطرف میکند.
معمولا دو نکته اصلی وجود دارد که باید هنگام عیبیابی این مشکل به آنها توجه کنید :
⦁ تگهای باقیمانده از <div>: این تگها برای افزودن عناصر HTML استفاده میشوند و اگر یکی از آنها به درستی باز یا بسته نشود میتواند باعث جابجایی نوار کناری شود.
⦁ حاشیه های نادرست در CSS: اگر حاشیه ها در فایل style.css شما به درستی تنظیم نشده باشند ممکن است نوار کناری فضای مورد نیاز در کنار محتوای اصلی شما را نداشته باشد.
در قالب خود این موارد را بررسی کنید احتمالا باید بتوانید منبع مشکل را پیدا کنید. همچنین میتوانید در پیجی که این مشکل بهوجود آمدهاست با کمک «Validator W3» منبع مشکل خود را سریعتر پیدا کنید.
نمیتوانید عکس بارگذاری کنید
چند روش مختلف برای خراب شدن تصاویر در وبسایت وردپرس شما وجود دارد. ممکن است بعد از بارگذاری آنها به اشتباه ظاهر شوند یا اصلا نتوانید آنها را بارگذاری کنید. در هر صورت مسئله به احتمال زیاد از دسترسی نادرست فایل ناشی میشود که از ارورهای وردپرس است.
این بدان معنی است که سایت نمیداند شما مجاز به افزودن و دسترسی به فایلهایی هستید که میخواهید با آنها کار کنید. این مشکل ممکن است بهخاطر این باشد که سایت شما هک شده یا یک افزونه به طور تصادفی دسترسیهای شما را بازنویسی کرده است. خوشبختانه یک راه حل آسان برای این مشکل که خطاهای رایج وردپرس است وجود دارد.
یک بار دیگر با استفاده از SFTP به سایت خود دسترسی پیدا کنید. این بار باید پوشه «uploads» که در فهرست «wp-content» قرار دارد را پیدا کنید.
پوشه را باز نکنید. روی آن راست کلیک کرده و File permissions را انتخاب کنید. با این کار پنجره تنظیمات دسترسی باز میشود.
مقدار عددی (Numeric value) را روی 744 تنظیم کنید با اینکار به مالک (به عنوان مثال شما) اجازه دادهمیشود بارگذاریها را بخواند و بنویسد. وقتی این کار را انجام دادید، دکمه تأیید (OK) را کلیک کنید و دسترسیهای جدید اعمال میشوند.
شما لازم است برای همه فایلهای داخل پوشه همان روند را تکرار کنید، بنابراین اکنون روی بارگذاریها uploads)) کلیک راست کرده و دوباره File permissione را انتخاب کنید. این دفعه مقدار را روی 644 تنظیم کنید و گزینه Recurse into subdirectories را علامت بزنید. همچنین لازم است Apply to files only را نیز انتخاب کنید.
هنگامی که تغییرات خود را ذخیره کردید، کتابخانه رسانه (Media Library) سایت شما باید بار دیگر مثل قبل به صورت عادی کار کند. با بارگذاری تصویری در داشبورد admin خود میتوانید این مورد را بررسی کنید. اگر هنوز مشکلی وجود دارد، میتوانید روند فوق را تکرار کنید، اما مقدار دسترسی پوشه uploads را به جای 744 روی 755 قرار دهید.
فراموشی رمز ورود به پنل ادمین در وردپرس
ارورهای وردپرس که ما تاکنون در مورد آنها بحث کردیم همه به دلیل مسائل فنی بودهاست. با این حال، دسترسی نداشتن به داشبورد وردپرس خود کمی متفاوت است. به طور خلاصه این اتفاق معمولا هنگامی رخ میدهد که رمز ورود خود را فراموش کردهاید.
اصلا نیاز نیست نگران باشید. چون فقط رمز ورود خود را گم کردهاید به این معنی نیست که نمیتوانید به سایت خود دسترسی پیدا کنید. اول کاری که میتوانید انجام بدهید این است که میتوانید روی لینک Lost your password? کلیک کنید. با وارد کردن نام کاربری یا آدرس ایمیل میتوانید رمز ورود خود را بازیابی کنید.
در اکثریت قریب به اتفاق موارد باعث رفع خطای وردپرس میشود. با این حال در موارد نادر ممکن است مشکلی چیز دیگری باشد. ممکن است حساب شما غیرفعال شدهباشد یا شاید به ایمیلی که با آن ثبتنام کردهاید دسترسی ندارید.
اگر مشکل همین است امکان استفاده از «phpMyAdmin» برای بازنشانی رمز ورود خود وجود دارد. با این حال استفاده از این روش میتواند خطرناک باشد زیرا به طور تصادفی ممکن است در سایت یا پایگاه داده خود مشکلی ایجاد کنید. به همین دلیل شما فقط باید از این روش به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید. روند کار بسته به میزبان وب و تنظیمات شما متفاوت خواهدبود؛ اما ما درمثال خود از کنترل پنل «DreamHost» استفاده خواهیمکرد.
بعد از ورود به سیستم، روی دامنهها (Domains) کلیک کنید و Edit را برای سایتی که میخواهید به آن دسترسی پیدا کنید انتخاب کنید.
در مرحله بعد phpMyAdmin را باز کنید.
در اینجا باید جدول کاربری خود را پیدا کنید که معمولا با نام «wp_users» یا موارد مشابه نامیده میشود. پس از یافتن آن، حساب کاربری خاص خود را پیدا کرده و بر روی Edit کلیک کنید.
اکنون می توانید اطلاعات کاربری خود از جمله رمز ورود آن را تغییر دهید. رمز فعلی را در ردیف user_pass با هر رمز ورودی که می خواهید استفاده کنید جایگزین کنید.
همچنین باید منوی کشویی «function» را روی «MD5» تنظیم کنید، زیرا با این کار رمز ورود رمزگذاری میشود. پس از ذخیره تغییرات، میتوانید با استفاده از رمز ورود جدید وارد سیستم شوید.
وردپرس در حالت نگهداری گیر کردهاست
حالت نگهداری(Maintenance Mode) یک ویژگی خودکار است که هنگام به روزرسانی سایت شما به طور موقت آن را غیرفعال میکند. این امر به منظور جلوگیری از شرایطی است که کاربران سعی میکنند همزمان با به روزرسانی سایت شما از قابلیتهای آن استفاده کنند که این امر میتواند مشکلاتی را ایجاد کند که از ارورهای وردپرس و از خطاهای رایج وردپرس است.
معمولاً روند به روزرسانی آنقدر سریع است که حتی متوجه تغییر نمیشوید. با این حال اگر به روزرسانی قبل از کامل شدن لغو شود ممکن است متوجه شوید که سایت شما روی حالت نگهداری گیر کردهاست.
خبر خوب این است که رفع این یک مشکل بسیار آسان است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که دوباره به SFTP بروید. پوشه اصلی سایت خود را پیدا کنید و پرونده ای با نام «.maintenance» را حذف کنید.
این فایل همان فایلی است که حالت نگهداری را فعال میکند، بنابراین با حذف آن سایت شما به حالت عادی برمیگردد. با این حال شما همچنین باید به روزرسانی ناموفق را دوباره راهاندازی کنید زیرا این خطا به این معنی است که بروزرسانی با موفقیت انجام نشده.
خطای Missed Scheduled Post
قابلیت برنامهریزی برای ارسال پست از قبل یکی از ویژگیهای مفید وردپرس است. این قابلیت به شما اجازه میدهد تا پستها را قبل از ارسال در صف ارسال قرار دهید و سایت بدون نیاز به شما به شکل خودکار پستی را که شما زمان آن را برای ارسال در آینده برنامهریزی کردهاید در زمان تعیین شده منتشر میکند.
با این حال گاهی اوقات این سیستم از کار میافتد و در کنار آن پست متوجه خطای Missed schedule میشوید که از خطاهای رایج وردپرس است.
بدون توضیحات فوق تخصصی میتوان گفت که این مشکل به دلیل چیزی به نام «cron jobs» است که وظایفی هستند که وردپرس از آنها برای خودکارسازی برخی فرآیندها استفاده میکند. اگر cron job مناسب هنگام برنامهریزی پست شما فعال نشود، تا زمانی که این کار را به صورت دستی انجام ندهید نمیتواند منتشر شود و در داشبورد admin شما باقی میماند.
بهترین راه برای جلوگیری از این خطا استفاده از یک افزونه وردپرس است و چندین گزینه در دسترس است. افزونهای که ما پیشنهاد میکنیم «Scheduled Post Trigger» است.
این یک افزونه رایگان و بسیار سبک است که تضمین میکند cron job ها که مسئول انتشار پستهای برنامهریزیشده هستند مطابق انتظار اجرا خواهندشد. با فعالسازی آن در سایت خود، میتوانید اطمینان داشته باشید که از این پس پستهای برنامهریزیشده شما به موقع منتشر میشوند.
مشکل در بهروزرسانی خودکار وردپرس
بهروز نگهداشتن سایت وردپرس خود در هر زمان حیاتی است. اگر برنامه میزبانی وردپرس مدیریتشده دارید معمولاً نیازی نیست خودتان این کار را انجام دهید. زیرا بهروزرسانیهای جدید وردپرس برای شما اعمال میشود. با این حال گاهی اوقات مشکلی پیش میآید و بهروزرسانی خودکار از کار میافتد.
این از نادرترین ارورهای وردپرس است؛ اما ممکن است رخ دهد. این معمولا به دلیل اشکال در ارتباط سرور با فایلهای وردپرس شما، دسترسیهای نادرست فایل (که قبلا در مورد آنها بحث کردیم) یا اتصال اینترنتی غیرقابل اعتماد است.
اگر وردپرس نتواند به صورت خودکار به روز شود، ممکن است با WSoD مواجه شوید یا هنگام تلاش برای دسترسی به سایت خود متوجه خطاهای هشداردهنده شوید. برای رفع خطای وردپرس، باید وردپرس را به صورت دستی با بارگیری آخرین نسخه نرمافزار و نصب آن بر روی سایت خود با استفاده از SFTP بهروزرسانی کنید.
با این حال، اگر سایت شما با «DreamHost» میزبانی میشود، این روند بسیار آسانتر است. زیرا شما میتوانید به سادگی سایت خود را مستقیما از داشبورد خود ارتقا دهید. پس از آن همه چیز باید به حالت عادی برگردد.
آزمایش و خطا
مواجه با مشکلات وردپرس بسیار نادر است؛ اما وقتی اتفاق میافتد میتواند بسیار آزاردهنده باشد. با این حال رفع اکثر مشکلاتی که با آنها روبرو خواهید شد معمولا آسانتر از آن است که در نگاه اول به نظر میرسد. امیدواریم خواندن این مقاله در مورد خطاهای رایج وردپرس و رفع خطای وردپرس به شما کمک کردهباشد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.