اشتراک‌گذاری !

Share on whatsapp
Share on twitter
Share on telegram
Share on email
طراحی کارت ویزیت

روش طراحی حرفه‌ ای کارت ویزیت در شش مرحله

آشنایی با مراحل طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت یا بیزنس کارد یکی از ابزار ساده و در عین حال موثر بازاریابی است که لازمه هر کسب و کاری است. این ابزار بازاریابی در عین سادگی، روند طراحی تخصصی و ویژه‌ای دارد که طراحان با تجربه مثل مجموعه آی گرافیکس، با آن آشنا هستند. اگر قصد دارید با مراحل طراحی کارت ویزیت حرفه‌ای آشنا شوید، در این مطلب با آی گرافیکس همراه باشید. برای طراحی کارت ویزیت به شکل اصولی و حرفه‌ای باید هشت مرحله زیر را دنبال کنید.

شکل کارت ویزیت

1- شکل کارت ویزیت خود را انتخاب کنید

اگر تصمیم گرفته‌اید که از یک کارت ویزیت مستطیلی شکل معمولی استفاده کنید، میتوانید بدون خواندن ادامه این بخش به سراغ دومین مرحله بروید. اما اگر میخواهید در مورد تمام گزینه‌های ممکن، حتی روش‌های خارج از چارچوب، بیشتر بدانید به مطالعۀ این بخش ادامه دهید.
از زمانی که تکنیک‌های چاپ پیشرفته‌تر و مقرون به صرفه‌تر شدهاند، افراد حرفه‌ای فرصت بیشتری جهت استفاده از اَشکال دیگر کارت ویزیت پیدا کرده‌اند.

یکی از تکنیک‌های چاپ به نام دایکاتینگ به شما کمک میکند تا هر شکلی را که دوست دارید، برش بزنید و سپس با حجم بالا چاپ کنید. برای مثال می‌توانید فقط گوشه‌های یک کارت ویزیت حرفه‌ای را گرد کنید. اما اگر میخواهید کارت ویزیت شما چشم‌نوازتر و شاخص‌تر باشد، میتوانید تقریباً از هر شکلی استفاده کنید.

مثلا به صورت نمایی از محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید یا شکلی که کلاً نوآورانه باشد. استفاده از اَشکال خاص باعث میشوند که شما حرفه‌ای‌تر به نظر بیایید و به شما کمک میکنند تا بر دیگران تاثیر بگذارید، البته شکل‌های خاص ممکن است دردسرهایی هم داشته باشند؛ مثلاً اگر شکل کارت به گونه‌ای باشد که در یک کیف جیبی جای نگیرد، چندان مطلوب نیست.

2- اندازۀ کارت ویزیت را انتخاب کنید

تصمیم بعدی شما باید در مورد اندازۀ کارت ویزیت باشد. اندازۀ کارت ویزیت غالباً به استانداردهای مرسوم بستگی دارد. برای مثال اندازه استاندارد کارت ویزیت در مناطق مختلف دنیا به شکل زیر است :
⦁ استاندارد آمریکای شمالی: 9 در 5 سانتیمتر
⦁ استاندارد اروپا: 5/8 در 5/5 سانتیمتر
⦁ استاندارد اقیانوسیه: 9 در 5/5 سانتیمتر
در کشور ایران هم سایز معمول حدود 9 در 6 سانتیمتر با کمی تغییرات در چاپخانه‌های مختلف و بر حسب نوع چاپ معمولی و دیجیتال است.

3- الگوی طراحی را انتخاب کنید و لوگو و سایر نمادهای گرافیکی را اضافه کنید

در این مرحله در ابتدا باید قالب یا الگوی کارت ویزیت را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. برای مثال از طرح‌های ساده با رنگ‌های تیره برای مشاغل رسمی و کلاسیک استفاده کنید یا از طراحی پر زرق و برق و با رنگ‌های شاد برای مشاغل غیررسمی و اجتماعی‌تر استفاده کنید. مثلا اگر کارت ویزیت برای یک طراح وب است، می‌توانید از رنگ آبی تیره یا بنفش به همراه رنگ سفید با یک طراحی ساده از خطوط صاف استفاده کنید و اگر مربوط به یک خانم آرایشگر است، می‌توانید از رنگ قرمز به همراه خطوط منحنی و اشکال هندسی استفاده کنید.

آشنایی با مراحل طراحی پوستر

انواع کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

پس از آن می‌توانید سایر مولفه‌های بصری طراحی کارت ویزیت که اولین و مهمترین آنها لوگو است را به تصویر بکشانید. لوگوی شما باید در این مرحله از طراحی کارت ویزیت در اولویت باشد. البته سایر نقش و نگارها و طرح‌های گرافیکی ثانویه نیز میتوانند مفید باشند. به طور معمول شما دو راهکار دارید. یک استراتژی این است که یک قسمت از کارت ویزیت را فقط و فقط به لوگو یا آرم اختصاص دهید و طرف دیگرِ کارت ویزت میتواند اطلاعات تماس شخصی شما را نمایش دهد. با این حال، خوب است که از لوگو در هر دو طرف کارت ویزیت خود استفاده کنید.

4- متون ضروری را اضافه کنید

اینکه متون کارت ویزیت شما در مورد چه چیزی باشد، کاملا به خود شما بستگی دارد. در این مرحله باید تصمیم بگیرید چه چیزی بر کارت ویزیت خود بنویسید، ولی دقت کنید که این متون باید کوتاه و جذاب و حاوی اطلاعات کافی باشند. در ادمه لیستی از متون رایج آورده شده است که میتوانید آنها را در کارت ویزیت خود لحاظ کنید.

المان های کارت ویزیت

نام: هر کارت ویزیت به یک نام نیاز دارد.
نام شرکت: به غیر از برندهای شخصی که در این حالت نام شخصی شما همان نام برند شما خواهد بود، در سایر موارد باید نام شرکت خود را هم درج کنید.
عنوان شغلی: در کارت ویزیتهای معمول باید عنوان شغل خود را نیز ذکر کنید. عنوان شغلی نکاتی در مورد اینکه شما که هستید و چه کاری انجام میدهید را نشان می‌دهد.
شماره تلفن: حتی اگر شماره تلفن روش ارتباطی مورد علاقۀ شما نباشد، ولی برای برخی از افراد بهترین روش ارتباطی است. پس قطعا باید حداقل یک شماره تلفن بر روی کارت ویزیت باشد.
ایمیل: این روزها ایمیل رکن اصلی کارت ویزیت است. ایمیل روش جدیدی برای ارتباطات کاری معمول مخصوصا برای حرفه‌ای‌ها است.
آدرس سایت: نوشتن آدرس سایت در کارت ویزیت یک کار حرفه‌ای است و اگر سایتی دارید حتما باید آدرس آن را در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید.
شبکه‌های اجتماعی: با توجه به گسترش کاربرد شبکه‌های اجتماعی، بهتر است لینکهای رسانههای اجتماعی خود را هم در طراحی کارت ویزیت لحاظ کنید.
آدرس: نوشتن آدرس در کارت ویزیت به ویژه برای کسب و کارهای غیرآنلاین که مراجعین حضوری دارند، یک کاری ضروری است.

باشند.

5- تایپوگرافی مطلوب را انتخاب کنید

تایپوگرافی

وقتی دقیقاً مشخص شد که چه متونی را برای طراحی کارت ویزیت خود انتخاب کرده‌اید، میتوانید تصمیم بگیرید که نگارش متون کارت ویزیت شما به چه شکلی باشد. هرچندکه تایپوگرافی همیشه مهم است، ولی در مورد کارت‌های ویزیت، خاص‌تر است زیرا فونتی را که انتخاب میکنید باید کاملاً خوانا باشد و در فضای کوچک کارت ویزیت خود را نشان دهند و کاملا متناسب با آن باشد.

6- یک طراح انتخاب کنید

اگر واقعاً میخواهید کارت ویزیت شما مانند یک ستاره بدرخشد، بهترین کار این است که یک طراح حرفه‌ای پیدا کنید که بتواند یک کارت ویزیت عالی را برای شما طراحی کند. میتوانید از یک طراح خوب یا یک گروه حرفه‌ای مثل آی گرافیکس کمک بگیرید (نمونه کارها) که از تجربۀ بالایی در زمینۀ طراحی کارت ویزیت برخوردار است. ثبت سفارش

طراحی بنر گیف، نکات و روش‌های جدید در افزایش کلیک

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *