محصولات Adobe
حتما نام محصولات adobe را شنیدهاید. محصولات ادوب با نام Adobe Creative Cloud شناخته میشود. نصب Adobe گاهی اعصاب خورد کن میشود. چرا ؟! خطاهای زیادی ممکن است در حین نصب شمارا به چالش بکشد.
Adobe Creative Cloud مجموعهای از نرمافزارهای طراحی گرافیک، ویرایش ویدئو، توسعه وب و عکاسی است. از رایجترین برنامههای این مجموعه میتوان به Adobe Acrobat Pro، Adobe Dreamweaver CC، Adobe Flash Professional CC، Adobe Illustrator CC، Adobe Photoshop CC، Adobe Photoshop Lightroom و Adobe Premiere Pro CC اشاره کرد.
مشکلات در نصب Adobe
گاهی اوقات در زمان نصب نرمافزارهای adobe با مشکلاتی مواجه میشوید که اعصابتان را بهم میریزد. ما در این مطلب رایجترین مشکلات را بررسی میکنیم و راه حل آنها را بیان خواهیم کرد. پس برای حل مشکلات نصب adobe با ما همراه باشید.
مشکل اول: خرابی نصب
این مشکل که تحت عنوان Installation failure در نصب Adobe ظاهر میشود نشان میدهد که برنامههای Adobe Creative Cloud در دستگاه شما خراب شدهاند، یا دستگاه شما نمیتواند به سرورهای Adobe متصل شود. این مشکل ممکن است با یکی از شماره کدهای زیر ظاهر شود:
Error code 1 |
Error code p1 |
Error code 50 |
Error code P50 |
Error code 301 |
Error code C301 |
Error code 1001 |
Error code 1002 |
برای حل این مشکل میتوانید به صورت زیر عمل کنید:
1- یک حساب کاربری جدید با دسترسی مدیر (administrator) بر دستگاه خود ایجاد کنید. آموزش ایجاد یوزر جدید
2- با استفاده از این حساب وارد سیستم خود شوید.
3- برنامه دسک تاپ Creative Cloud را حذف کنید.
4- برنامه Creative Cloud desktop را مجدد بارگیری کنید.
اگر از ویندوز استفاده میکنید ، ممکن است از شما خواسته شود که فایل بارگیری شده را ذخیره کنید. اگر از macOS استفاده میکنید، ممکن است از شما خواسته شود اجازه دهید بارگیری انجام شود.
به فایل بارگیری شده در دستگاه خود بروید و روی آن دوبار کلیک کنید.
پس از نصب، برنامه دسک تاپ Creative Cloud به طور خودکار راهاندازی میشود.
12 مورد از خطاهای رایج وردپرس و راهنمای برطرف کردن آن
خطای 1001 در نصب Adobe به چه معنا است ؟
بطور معمول خطای 1001 بدلیل وجود اختلال در برنامه رخ میدهد که میتواند شمارا بسیار اذیت کند معمولا وقتی می حواهید کاری با برنامه انجام دهید یا از قابلیت های برنامه استفاده کنید ظاهر میشود. برای رفع این خطا مراحل بالا را دنبال کنید.
نصبکننده دیگری در حال اجرا است (خطای 81)
برای حل مشکلات نصب adobe باید ابتدا به متن مشکل یا خطا توجه کرد. مشکل دومی که قصد بررسی آن را داریم با متن Another installer is already running ظاهر میشود.
این مشکل نشان میدهد که برنامه دیگری از Adobe ممکن است در پس زمینه در حال نصب باشد. نصب بیش از یک برنامه به طور همزمان از محصولات ادوب ممکن است باعث تداخل شود، بنابراین منجر به بروز این مشکل میشود.
این مشکل معمولا با کد خطای 81 ظاهر خواهد شد اما اگر هنگام نصب Adobe Acrobat DC این خطا را دریافت کردید، خطا ممکن است به جای 81 با کد P81 رخ دهد.
برای رفع این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:
1- نصب نسخه دیگری از Adobe را در Activity Monitor سیستمعامل macOS یا Task Manager ویندوز بررسی کنید و آنها را ببندید.
برای این کار کلید ترکیبی Ctrl + Alt +Delete را فشار بدهید و Task Manager را انتخاب کنید.
2- سپس برنامه را مجدد نصب کنید.
3- اگر مشکل نصب Adobe برطرف نشد، دستگاه را دوباره راهاندازی کنید و دوباره سعی کنید برنامه را نصب کنید.
به روزرسانی Creative Cloud انجام نشد (خطای 201)
این مشکل که با عنوان Creative Cloud update failed مطرح میشود. معمولا با کد خطای 201 ظاهر خواهد شد.
این خطا نشاندهنده خرابی نصب Adobe یا به روزرسانی است که وقتی دستگاه شما قادر به اتصال به سرور نیست، رخ میدهد.
برای حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:
1- اطمینان حاصل کنید که به اینترنت متصل هستید. برای بارگیری و به روزرسانی برنامههای ادوب به اتصال اینترنت نیاز دارید. بعد از اتصال به اینترنت دوباره سعی کنید برنامه را به روز کنید.
2- به طور موقت نرمافزار ضدویروس خود را غیرفعال کنید. برای انجام این کار در نوار ویندوز آیکون آنتی ویروس شما قابل مشاهده است روی آن کلیک راست کرده و گزینه ای مربوط به Disable را انتخاب کنید
3- شیوه دیگری را برای اتصال به اینترنت امتحان کنید. سعی کنید از نوع دیگری از اتصال به اینترنت استفاده کنید. مثلا اگر از طریق WiFi متصل شدهاید، اتصال سیمی را امتحان کنید. اگر از طریق اتصال سیمی متصل هستید، کابل دیگری را امتحان کنید.
4- فایروال نرمافزار خود را پیکربندی کنید. فایروالهای نرمافزاری دسترسی به رایانه شما را محدود میکنند.
برای انجام این کار در قسمت جستجو ویندوز برنامه Windows Defender Firewall را باز کرده در نوار سمت چپ روی گزینه Turn Windows Defender Firewall on or off را انتخاب کرده و برای هر دو قسمت Private network setting و Public network setting گزینه Turn off Windows Defender Firewall را انتخاب کنید.
پس از رفع مشکل این تنظیمات را به حالت اولیه خود برگردانید
برخی از فایروالهای نرمافزاری هنگامی که برنامهای قصد دارد به اینترنت دسترسی پیدا کند، مانع از انجام آن میشوند. در صورت درخواست، به برنامه دسک تاپ Creative Cloud اجازه دسترسی به اینترنت را بدهید.
فایروالهای سختافزاری یا پروکسیها را پیکربندی کنید. بسیاری از سازمانها از فایروال سختافزاری و سرور پروکسی استفاده میکنند که میتواند از دسترسی نرمافزار به سرور خارجی جلوگیری کند.
این جلوگیری برای همه رایانههای موجود در شبکه شرکت اعمال میشود. البته اکثر شبکههای خانگی از فایروال سختافزاری یا فناوری پروکسی استفاده نمیکنند.
در فایل بارگیری شده مشکلی وجود دارد (خطای 205)
همان طور که اشاره شد آنچه در حل مشکلات نصب Adobe اهمیت دارد متن مشکل است. مشکل چهارم که با عنوان There is a problem with the downloaded file مطرح میشود دارای کد خطای 205 است. خطای 205 نشان میدهد که فایل بارگیری شده مشکلی دارد.
این خطا همچنین میتواند به دلیل مشکلات شبکه رخ دهد. برای حل این مشکل میتوانید موارد زیر را انجام دهید. هر بار فقط اگر مورد قبلی جواب نداد به سراغ مورد بعدی بروید.
1- آنتی ویروس خود را به طور موقت غیرفعال کنید. به یاد داشته باشید که پس از پایان کار آنتی ویروس خود را فعال کنید.
2- سعی کنید از اتصال اینترنتی دیگری استفاده کنید.
3- فایروال نرمافزاری و سختافزاری (در صورت وجود) خود را پیکربندی کنید (اگر در یک محیط سازمانی هستید، برای پیکربندی فایروال نرمافزاری و سختافزاری خود با سرپرست IT شرکت تماس بگیرید).
آموزش پیکربندی فایروال در عنوان خطای 201 توضیح داده شده !
اتصال شبکه یا ارتباط با سرور وجود ندارد (خطای 206)
این خطا که با عنوان No Network connection or server disconnection در نصب Adobe مطرح میشود معمولا با کد خطای 206 نشان داده خواهد شد. در اینجا قطعا مشکلی در اتصال به سرور وجود دارد یا اتصال به اینترنت قطع است. برای حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید. فقط اگر راه حل قبلی جواب نداد به سراغ راه حل بعدی بروید.
1- در ویندوز 7 پروتکل Transport Transport Layer Security (TLS) 1.2 را فعال کنید. اگر خطای 206 را در ویندوز 7 دریافت کردید که از TLS 1.0 یا TLS 1.1 قدیمی استفاده میکند، پروتکل به روزرسانی TLS 1.2 را فعال کنید. پس از اتمام، دوباره برنامه خود را نصب کنید.
- مرورگر internet explorer خودرا باز کنید.
- روی علامت چرخ دنده کلیک کرده و گزینه internet option را انتخاب کنید.
- تب Advance را انتخاب کنید.
- TLS 1.2 را فعال کنید.
- برای امنیت بیشتر گزینه Use SSL 3.0 را غیر فعال کنید.
- وی Apply کلیک کنید.
- روی ok کلیک کنید.
2- روی دکمه ویندوز روی کیبرد کلیک و کلمه credential manager را تایپ و سرچ کنید. در صفحه باز شده روی Windows Credentials کلیک کنید. حال همانند تصویر زیر تمامی فایل هایی که با نام Adobe User و Adobe App شروع میشوند را Remove کنید.
3- اتصال به اینترنت را بررسی کنید.
4- نرم افزار ضد ویروس خود را به طور موقت غیرفعال کنید.
5- روش دیگری را برای اتصال به اینترنت امتحان کنید.
6- فایروال نرمافزاری و در صورت وجود سختافزاری خود را پیکربندی کنید.
آموزش پیکربندی فایروال در عنوان خطای 201 توضیح داده شده !
نصب Adobe یا به روزرسانی انجام نشد (خطای 403)
این مشکل با عنوان Installation or update failed و کد خطای 403 ظاهر میشود و هنگام نصب یا به روزرسانی برنامههای Creative Cloud اتفاق میافتد. خطای ۴۰۳ نشان میدهد مشکلی در نصب یا به روزرسانی رخ داده است.
برای حل این مشکل مانند زیر عمل کنید
1- برنامه دسک تاپ Creative Cloud را باز کنید. (آیکنی که به شکل ابر است را در نوار وظیفه Windows یا نوار منوی macOS خود انتخاب کنید.)
2- به Apps> Updates بروید. آیکن سه نقطه را در بالا سمت راست انتخاب کرده و سپس بررسی برای به روزرسانیها را انتخاب کنید.
3- از بررسی برنامه برای به روزرسانی، می توانید دوباره برنامه را نصب یا به روز کنید.
استفاده از ابزار Adobe Creative Cloud Cleaner برای حل مشکلات نصب adobe
در کنار تمام راهحلهایی که برای حل مشکلات نصب Adobe بیان شد میتوانید از ابزار Adobe Creative Cloud Cleaner نیز استفاده کنید. البته این ابزار برای کاربران حرفهای در نظر گرفته شده است و میتواند بسیاری از مشکلات رایج (مانند حذف نرمافزار قدیمی Adobe، تمیز کردن پروندههای نصب خراب و رفع خطاهای مربوط به پروندههای میزبان برای ایجاد ارتباط با سرورهای Adobe) را برطرف کند.
در صورت بروز مشکلات زیر، از ابزار Creative Cloud Cleaner با اقدامات احتیاطی لازم (مانند تهیه نسخه پشتیبان از پوشههای مربوطه) استفاده کنید.
- قبلاً سعی کردهاید برنامه دسک تاپ Creative Cloud را تعمیر یا حذف کنید، اما هنوز نمیتوانید برنامه Creative Cloud خود را به روز یا نصب کنید.
- میخواهید نرمافزار قدیمی Adobe را به طور کامل حذف کنید.
- برنامه Creative Cloud شما در صورتی که قبلا برنامه را حذف و نصب مجدد کردهاید، راهاندازی نمیشود.
- حتی پس از چندین بار تلاش و امتحان کردن راهحلهای معمول، نمیتوانید وارد برنامههای Adobe شوید.
- نمیتوانید به سرورهای Adobe متصل شوید و دسترسی محدود به برنامهها و سرویسهای Adobe حتی پس از استفاده از راهحلهای معمول دارید.
دریافت خطا در AdobeIPCBlocker.exe
دریافت خطا با عنوان AdobeIPCBroker.exe بدلیل کرکی بودن IPCBroker شهرت بدافزار قانونی را گرفته. اگرچه در مورد نسخه معتبر AdobeIPCBroker میتوان این نظریه را رد کرد، اما هنوز هم ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و ممکن است با پیامهایی
مانند: the application was unable to start correctly 0xc00007b click ok to close the application در ورود به نرم افزار مواجه شوید.
برای رفع این مشکل باید فولدر IPC را بطور کلی شیفت دیلیت کنید. مکان این فولدر در آدرس بار تصویر زیر نمایش داده شده. (مستطیل قرمز)
به مسیر Folder C >P Program Files > Adobe > OOBE > PDApp رفته و فولدر IPC با بطور کلی Shift + Delete کنید.
جمعبندی
شرکت adobe یکی از قدرتمندترین شرکتها در زمینه تولید نرمافزار است. محصولات ادوب طیف وسیعی از نرمافزارها را شامل میشود. گاهی اوقات برای نصب و به روزرسانی نرمافزارهای ادوب ممکن است مشکلاتی اتفاق بیفتد. ما در آی گرافیکس به حل مشکلات نصب Adobe پرداختیم و رایجترین مشکلات را بررسی کردیم. از طرفی یک ابزار برای افراد حرفهای معرفی نمودیم.
18 کامنت
Ali
و در سافت ۹۸ دانلود کردم و اینکه فتوشاپ ۲۰۲۳ بود ۲۰۲۲ را هم نصب کردم همینطوری شد قبلا فتوشاپ ۲۰۲۱ داشتم و پاکش کردم
Ali
دستورالعمل زیر رو دنبال کنید
uninstall everything cc including your ai trial
run the cleaner per Use the Adobe Creative Cloud Cleaner Tool to solve installation problems
restart your computer.
install the cc desktop app from here, https://creative.adobe.com/products/creative-cloud
and use the desktop app to install your ai trial.
and no, you can’t easily restart your trial on the same computer. you can restart on a different computer.
علی
سلام من با ارور ۱ مواجه میشوم باید چه کنم ؟
Ali
سلام
سیستم عاملتون MacOS هست ؟
Ali
سلام خیر ویندوز ۱۰ پرو هستش
mahdi
سلام خسته نباشید
چرا هیچ سایتی راجع به ارور adobe installer has stoped working توضیح دقیقی نداده؟
ممنون میشم کمکم کنین
Ali
سلام گزینه ویندوز کیبورد رو بزنید و سرچ کنید CMD کلیک راست و Run as adminstrator رو بزنید با حروف بزرگ عبارت CHKDSK /F رو تایپ و اینتر کنید.
تموم که شد بزنید sfc /scannow و صبر کنید ۱۰۰ درصد تموم بشه
سیستم رو ری استارت و دوباره نرم افزار رو اجرا کنید.
ناشناس
ادوب ای پی سی بروکر از هر ۵ الی ۶ ثانیه ارور میده چکار میتونم بکنم؟
Ali
قسمت آخر پست در همین رابطه آپدیت شد.
مهدی موسوی
برای من ارور p87 میده لطفا راهنمایی کنید
Ali
سلام چند قسمت نرم افزار ادوب رو باید با روش های زیر پاک کنید اول طبق آموزش https://helpx.adobe.com/creative-cloud/help/uninstall-remove-app.htmlطبق آموزش برنامه های ادوبی رو پاک کنید بعد توی لینک روبرو https://helpx.adobe.com/creative-cloud/help/uninstall-creative-cloud-desktop-app.html اسکرول کنید پائین برنامه مطابق با ویندوزتون رو دانلود و creative cloud رو پاک کنید.
حالا طبق آموزش http://www.adobe.com/support/contact/cscleanertool.html برنامه رو با فرمان Run as Adminstrator نصب و اقدام به حذف فایل های باقی مونده کنید. ری استارت فراموش نشه
محمد
چرا تو هیچ سایتی در مورد error code 72 چیزی نوشته نیست؟
علی حاصلی
احتمالا ویندوزتون ۷ هست. آپدیت هایی که برای ویندوزتون اومده رو نصب کنید. سیستم رو ری استارت و مجددا اقدام به نصب کنید
لیزا
حل شد؟ منم همین مشکل دارم ریپیر نمیشه
آبتین جلالی
سلام
من هرکاری میکنم ادوبی کلود نه تعمیر نه حذف میشه هیچ کاری نمیشه کرد ؟؟ تعمیر میزنم فقط یه ادوبی کریتیو کلود به دسکتاپ اضافه میشه حذف نصب هم که کلا نمیشه
علی حاصلی
از تسک منیجر با استفاده از میانبر Ctrl + Alt + Delete برنامه رو End کنید و اقدام به حذف کنید.
شیما
adobe cerative من تحت هیچ شرایطی پاک نمیشه و نمیتونم کلا فتوشاپ و غیره رو نصب کنم .لطفا کمک کنید
علی حاصلی
سلام برنامه creative cloud cleaner را دانلود کنید. از طریق این نرم افزار باید بصورت کامل پاک کنید