اشتراک‌گذاری !

Share on whatsapp
Share on twitter
Share on telegram
Share on email

۷ قدم اولیه و مهم برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

به جرات می‌توان گفت امروزه اکثر مردم از اینترنت برای خرید وسایل و حتی مایحتاج خود استفاده می‌کنند. با ورود به دوره ای که خرید آنلاین در آن حتی از گذشته مهم تر شده ، ایده راه اندازی فروشگاه اینترنتی ممکن است به ذهن شما خطور کرده باشد. ولی چگونه می‌توان فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد ؟

اگر در شک هستید که از کجا باید شروع کنید. ! نگران نباشید ما در آی گرافیکس مواردی را تهیه کرده‌ایم که با اجرا و استفاده از آنها به‌راحتی می‌توانید موارد اولیه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بدانید و عملی کنید.

1- محصولات مناسب را انتخاب کنید.

در ابتدا قلم و کاغذ را آماده کنید و تحلیلی از بازار خود داشته باشید. آیا محصولی که ارائه می‌دهید مشتریان خودش را دارد ؟  مواردی را برای فروش انتخاب کنید که به شما انگیزه می‌دهد. و مطمئن خواهید بود افرادی نیز آن را دوست دارند.

طراحی فروشگاه آنلاین نوشیدنی

ایده خوبی است که بجای فروش در چندین دسته بندی مانند: مبل، محصولات غذایی و گوشی تلفن. بصورت تخصصی تر در یک نوع دسته بندی کار کنید و به فروش محصولات بپردازید. دسته بندی را انتخاب کنید که به علاقه و سلیقه شما نزدیک است. این یک تصمیم بسیار بزرگ است که پایه فروشگاه خود را بر فروش چه نوع کاهایی بنا کنید.

2- یک پلتفرم فروشگاه ساز انتخاب کنید.

در مرحله بعد شما باید پلتفرم مناسب را انتخاب کنید تا فروشگاه خود را بنا کنید. همچنین فروشگاه شما در آن پلتفرم میزبانی می‌شود و بصورت آنلاین به کاربران نمایش داده می‌شود. اصطلاحا به این پلتفرم ها که در رابطه با فروش محصولات بصورت آنلاین هستند (فروشگاه ساز) گفته می‌شود.

فروشگاه ساز آنلاین

استفاده از این فروشگاه سازها اصلا سخت نیست، و شما بدون دانستن دانش کدنویسی می‌توانید فروشگاه خود را بصورت آنلاین در آورده و محصولات خود را در آن قرار دهید. این فروشگاه سازهای آنلاین امکانات زیادی را از قبیل :  پوسته ها و قالب های متفاوت، نمایش آمار فروشگاه شما و … در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای پیدا کردن بهترین پلتفرم ساخت فروشگاه می‌توانید، عبارت “فروشگاه ساز” را در گوگل جستجو کنید. سایت عا و پلتفرمهای زیادی برای شما نمایش داده خواهد شد. امکانات و قیمت هایی که این پلتفرم‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید. در نتیجه بهترین پلتفرم را برای راه‌اندازی فروشگاه خود انتخاب کنید.

3- صفحه اصلی را جذاب و به‌یاد ماندنی طراحی کنید

این بسیار مهم است که با بکاربردن المان های جذاب، چشم افرادی را که تازه وارد سایت شما می‌شوند درگیر کنید. گرافیک صفحه اصلی فروشگاه خود را به گونه‌ای طراحی کنید که افراد پس از چند ثانیه سایت شمارا ترک نکنند.

شما باید چیزی را به آنها نشان دهید که هنگام نگاه کردن دلپذیر بنظر برسد. این موارد شامل رنگ‌ها، امکانات سایت و لوگوی قابل فهم هم می‌شود. اگر مایل هستید کمی بیشتر درباره مراحل حرفه‌ای طراحی لوگو بخوانید.

همچنین شما باید تصمیم بگیرید چه محصولاتی روی صفحه اصلی قرار گیرد. از دسته بندی‌های محبوب با تصاویر محصول زیبا و با کیفیت استفاده کنید. استفاده از تصاویر با کیفیت یکی از نکات حیاتی است که اگر آن را رعایت نکنید باعث می‌شود خریداران سایت شمارا برای خرید انتخاب نکنند.

به علاوه، ریسپانسیو بودن سایت و نمایش صحیح اجزای سایت شما در موبایل یکی از نکات مهم است. امروزه حدود بیش از 55% گشت و گذار در اینترنت و بازدید صفحات از طریق موبایل صورت می‌گیرد. البته اگر از یک فروشگاه ساز حرفه‌ای که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده کنید، سایت شما بصورت اتوماتیک برای دیگر دیوایس ها با اندازه نمایش‌گر متفاوت بهینه خواهد بود.

4- برندینگ و شکل و فضای کلی سایت خود را مشخص کنید.

در مرحله مهم بعدی باید درباره نام تجاری و برندینگ فکر کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله برندینگ چیست و چرا اهمیت دارد را مطالعه کنید.

برند فروشگاه آنلاین شما ابزاری است که خریداران از آن استفاده می‌کنند تا هویت کمپانی شما را از راه های مختلف متوجه شوند. این راه ها می‌تواند شامل طراحی وبسایت، طراحی لوگو، پلتفرم‌های فضای مجازی، و خیلی موارد دیگر باشد. در ادامه از تصاویری استفاده کنید که به‌راحتی قابل دیدن و فونت هایی که قابل خواندن باشند.

به علاوه، انتخاب فضای مناسب سایت باید به‌گونه ای باشد که خریداران و دوست داران محصولات فروشگاه آنلاین شمارا جذب، و علاقه مند به خرید کند. برای انجام این کار رنگ‌ها و المان های مختلف باید به گونه صحیح استفاده شود.

بطور مثال اگر فروشگاهیی در زمینه مواد غذایی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های قرمز و نارنجی استفاده کنید. استفاده از این رنگ‌ها اشتها برانگیز است و ارتباط مستقیم با روانشناسی رنگ‌ها دارد.

همچنین اگر فروشگاه آنلاین شما در زمینه فروش محصولات آرایشی است استفاده از طیف های صورتی و رنگ‌های دلباز و روشن را پیشنهاد می‌کنیم.

رنگ‌های قرمز، سیاه و سفید می‌تواند نمایی حرفه‌ای به فروشگاه شما بدهد. رنگهای آبی و سبز نیر آرامش‌بخش هستند.

همچنین، باید به مسائل تکنیکی سایت خود رسیدگی کنید. منو ناوبری اصلی را در مکان مناسب و در دسترس قرار دهید و صفحات مهم و اصلی مانند، پروفایل خریدار، دسته بندی محصولات، پشتیبانی و … را در آن جای دهید.

همچنین باید هر چند وقت یکبار به سایت خود رسیدگی کنید، لینک‌های خراب و 404 را پاک کنید.

5- صفحه محصولات خود را بسازید.

در قدم بعدی شما باید صفحه محصولات خود را طراحی و شخصی سازی کنید. انجام این کار در راهنمایی مشتری و ارائه اطلاعات لازم برای خرید محصول شما، بسیار مهم است.

شما باید اطلاعاتی شامل، عنوان محصول، توضیحاتی درباره محصول، عکس و امکاناتی که خریدار با استفاده از این محصول از آن بهره‌مند می‌شود را ارائه دهید. همچنین امکاناتی مانند انتخاب رنگ محصول و تعداد خرید باید در دسترس خریدار قرار گیرد.

به یاد داشته باشید صفحه محصول شما نقطه‌ای نهایی است که خریدار آن را می‌بیند و سپس را انجام می‌دهد. بنابراین با دقت این صفحه را شخصی سازی کرده و به کوچک تربن موارد موجود در این صفحه توجه داشته باشید.

همچنین اگر محصولی مشترک با دیگر وبسایت ها را ارائه می‌دهید توجه داشته باشید، عناوین و توضیحات درباره محصولتان را کپی پیست نکنید و سعی کنید آن را دوباره نویسی کنید. امروزه هوش مصنوعی گوگل قادر به تشخیص پاراگراف ها و عکس‌های تکراری است و متوجه خواهد شد که این مطالب کپی هستند و نمره منفی به سایت شما تعلق می‌دهد.

6- وبلاگ و اکانت‌های فضای مجازی فروشگاه خود را راه اندازی کنید.

بعد از تمام شدن مراحل طراحی فروشگاه آنلاین اینترنتی شما نوبت فروش است.
بیل گیتس زمانی که اینترنت تازه راه‌اندازی شده بود گفت ; محتوا پادشاه است. این گفته تا به امروز و تا ابد درست خواهد بود.

وبلاگ فروشگاه اینترنتی

در وبلاگ خود که جزئی از سایت شما است به تولید محتوا بپردازید، مقالاتی را بنویسید که برای قشر خریداران محصولات شما مفید باشد، باعث علافه‌مند شدن آنها به نوع محصولات شما شود یا اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهد.

همچنین در فضاهای محبوب در ایران بویژه اینستاگرام فعالیت کنید و هر روز استوری یا پست جدید بگذارید. نا امید نشوید و هر روز این کار را انجام دهید. به شما قول خواهیم داد با مطالعه مقاله زیر حساب اینستاگرام خود را سریع رشد دهید.

9 ترفند افزایش فروش و رشد کسب و کار در اینستاگرام

7- صفحه تصویه حساب، سبد خرید و لیست محصولات در انتظار پرداخت را ایجاد کنید.

در مرحله آخر باید این سه صفحه را ایجاد و شخصی سازی کنید، این صفحات نقاط اصلی و موجود در هر فروشگاه آنلاینی برای انجام پروسه خرید می‌باشد.

پروسه خرید در وبسایت شما می‌تواند تاثیر زیادی در تجربه خریداران شما داشته باشد. در نتیجه اطمینان حاصل کنید همه چیز بدرستی و آسانی کار کند.

یکی از راه ها، این است که خریدار را برای انجام خرید خود مجبور به ثبت نام در سایت نکنید. این عامل باعث ایجاد خریدهای بیشتر و موفق تر در فروشگاه شما خواهد شد.

همچنین روش‌های متفاوتی را برای پرداخت در اختیار خریداران خود مانند کارت به کارت، پرداخت آنلاین و … قرار دهید.

زمان شروع کسب و کار آنلاین شما فرا رسیده است.

تبریک می‌گوئیم، شما آماده هستید تا فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین می‌تواند همزمان برای شما سودمند باشد و شمارا به چالش بکشد. به هر حال مراحلی را که در این مقاله در اختیار شما قرار داده‌ایم می‌تواند نقطه پرقدرت و موثری را در راه اندازی کسب و کار آنلاین و سودده در اختیار شما قرار دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *